Motyl machnął za mocno

Wszyscy na pewno znamy teorię, że machnięcie skrzydłem motyla na drugiej półkuli może poprzez szereg zdarzeń, które za sobą pociągnie, wywołać kataklizm w naszej części globu. Wiemy też z praktyki życia codziennego, że ta teoria ma przełożenie na praktykę kontaktów międzyludzkich.

Zdarzył mi się dzień, kiedy zostałam uderzona dość mocno skrzydłem tego nieznanego mi, odległego motyla. Niestety, nie okazałam się wystarczająco mocna i mądra, by tego machnięcia nie „pchnąć” dalej. Aż włos mi się jeży, gdy pomyślę, jak mogło to wpłynąć na los kogoś zupełnie mi nieznanego, gdzieś daleko. Dlatego mocno się zawstydziłam.

To znana sytuacja; ktoś nadepnie nam na odcisk, powie coś nieprzyjemnego, skomentuje coś, co powiedzieliśmy nieżyczliwie, a my, zamiast pójść poodychać świeżym powietrzem i szybko wyrzucić z siebie narastającą złość i agresję, przekazujemy ją dalej. I tak oto pchnięcie „czarnego skrzydła” przesuwa się dalej; z osoby na osobę, z miejsca na miejsce.

Nie częstujmy się złą energią, nie przekazujmy wściekłości i niechęci. Nauczmy się wyrzucać je z siebie szybko, ale nie na innych. Może jakieś szybkie techniki relaksacyjne? A może wystarczy zwizualizować sobie kogoś, kto nas uraził, z wielkimi uszami i czerwonym nosem? Póki taki jego obraz zostanie jedynie na chwilę w naszej wyobraźni, nie jest to reakcja, która kogokolwiek mogłaby zaboleć. Polecam też gniecenie kul z papieru i celowanie nimi do kosza na śmieci. Celowe zwłaszcza dla osób, które dysponują własnymi pokojami, a nie siedzą w wielkiej sali.

Złość szkodzi nie tylko urodzie, ale także wzajemnym relacjom. I jak się okazuje, dotyczy to nie tylko relacji z najbliższymi – rodziną i współpracownikami, ale także kontaktów z pozornie obojętnymi ludźmi – na stacji benzynowej czy w aptece. Więcej cierpliwości i życzliwości – wszak za oknem tak pięknie…

ZK

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

