Twoja twarz – twarzą Twojej firmy

Są dni, które chcę jak najszybciej puścić w niepamięć, bo spotkało mnie wtedy coś wyjątkowo przykrego. Przykre zdarzenia mają jednak to do siebie, że zanim je zapomnę, analizuję i „przeżuwam” w sobie. Czasem te przemyślenia doprowadzają do wniosków o bardziej uniwersalnym charakterze. Ostatnio miałam taki dzień.

Z wielu powodów nie mogę z detalami opisać nieprzyjemnej sceny,
w której miałam pecha uczestniczyć. W najmniejszym skrócie pozwolę sobie jednak opowiedzieć, że spotkała mnie wczoraj ze strony pracownika jednej z dużych firm wielka nieuprzejmość. Zabolała mnie tym bardziej, że była zupełnie nieuzasadniona, a nawet absurdalna.

Mój wczorajszy kontakt z tą osobą miał przyczynić się pośrednio do propagowania korzystnego wizerunku reprezentowanej przez nią firmy. W efekcie przykrego i nieuprzejmego zachowania przedstawiciela firmy, zaczęłam się zastanawiać czy lukrowana fasada Firmy X nie kryje w sobie większej liczby takich „robaczywych jabłek”.
I jakie wnioski natury bardziej ogólnej odkryłam, międląc w sobie tę zniewagę?

Wszyscy musimy pamiętać o prostej, lecz – jak widać – nie do końca oczywistej zasadzie – Twoja twarz jest twarzą Twojej firmy. Osoby reprezentujące firmę w kontaktach zewnętrznych, zwłaszcza zaś osoby odpowiedzialne za komunikację firmy swoją postawą, kulturą osobistą i umiejętnością dbania o dobre imię pracodawcy wystawiają mu metrykę. Klienci, partnerzy, podwykonawcy czy współpracownicy, wreszcie szeroka opinia publiczna nie dadzą się zwieść propagandzie sukcesu wspaniałych Firm X,Y,Z, jeśli na co dzień będą oglądać naburmuszone i złośliwe twarze ich reprezentantów.

Biuletyny custom publishing to dobre miejsce, by wszystkim pracownikom w Państwa firmach o tym przypominać. Niech twarz każdego z nich będzie uśmiechniętą, uprzejmą i otwartą na innych twarzą Waszej firmy.
Zofia Kościelna

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

