„Nie oglądam telewizji”

Coraz więcej Polaków rezygnuje z posiadania telewizora w swoim domu. Jest to decyzja świadoma, którą głównie podejmują ludzie młodzi. Mimo że liczba posiadanych odbiorników telewizyjnych spada, średni czas spędzony przed telewizorem nie maleje. Co sprawia, że Polacy rezygnują z oglądania telewizji?

remote controlMało atrakcyjna oferta może być jednym z głównych powodów. Stacje telewizyjne nie proponują widzom ciekawych i wartościowych treści. Ogłupiające pseudo-seriale opowiadające o problemach ludzi, gdzie aktorami stają się przypadkowe osoby, stają się podstawą codziennej ramówki. Wielkie produkcje talent show po latach emisji przestają bawić, mamy wrażenie, że wszystko już kiedyś było. Ten sam problem dotyczy seriali, które widz zna już na pamięć. Po prostu nuda.

Są też tacy, którzy nie znajdują czasu, aby rozsiąść się przed telewizorem z kubkiem herbaty i obejrzeć odcinek serialu lub film. Dla niektórych telewizor to mebel zbierający kurz, ponieważ wszelkie wiadomości czerpią z innych źródeł. Faktem staje się, że coraz bardziej świadomie wybieramy treści, które chcemy oglądać. Internet i urządzenia mobilne dają nam dostęp do serwisów informacyjnych, portali społecznościowych, ale również do platform telewizji internetowej.

To właśnie rewolucja internetowa sprawiła, że osoby młode rezygnują z posiadania telewizji. Tendencja ta co roku wzrasta, już ponad 4 proc. Polaków deklaruje brak telewizora. Wydaje się, że to niewiele, ale w liczbach to ponad pół miliona osób! Część z nich zamieniła tradycyjne oglądanie telewizji na telewizję internetową, gdzie mają dostęp do seriali i innych programów.

Dziś telewizja staje się dla pokolenia 20- i 30-latków medium towarzyszącym, a więc jest traktowana tak, jak radio przez starsze pokolenia. Oglądając wybrany program, często patrzymy w ekrany telefonów lub wykonujemy inne czynności domowe, podczas gdy w tle rozgrywa się akcja filmu lub serialu.

Mimo wciąż rozbudowujących się pakietów telewizji kablowej należy spodziewać dalszego spadku oglądalności tradycyjnej telewizji na korzyść tej internetowej.

Magdalena Krystosik

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s