Fan page skutecznie połączy nas z klientem

Popularność Facebooka na całym świecie skłoniła marketingowców do wykorzystania go do komunikacji z klientami. Firmy mogą promować swoje produkty lub usługi na specjalnych stronach fan page. Za ich pomocą użytkownicy mogą wyrazić swoją opinię o produkcie, zadać pytanie pracownikowi firmy czy też wziąć udział w konkursie. Liczba polskich marek reklamujących się na Facebooku przekracza 50 tys.

Mogłoby się wydawać, że nie ma nic prostszego niż założenie profilu swojej firmy na Facebooku. Internauci jednak, znając nowinki i przeglądając wiele ciekawych witryn, nie zadowalają się zwyczajną stroną. Aby fan page przyciągał uwagę potencjalnych odbiorców, trzeba mieć na niego wyróżniający się  pomysł. Istotny jest nie tylko wygląd strony, ale przede wszystkim sposób jej prowadzenia. Najważniejsze, by fan page współgrał z wizerunkiem marki, do którego przyzwyczajeni są klienci. Musi on być spójny nie tylko pod względem estetyki, lecz również języka i stylu, który reprezentuje. Przykładowo Danone robi to za pomocą firmowej maskotki – Małego Głoda, zamieszczając na swoim facebookowym profilu posty pisane w imieniu „żółtego stworka”. Dzięki temu ludzie, którzy zapamiętali go z reklamy, śledzą fan page firmy i wpisy, przedstawiające przygody małego głodomorka.

Wyżej opisany sposób efektywnego prowadzenia strony jest tylko jednym z wielu. Kolejnym pomysłem są różnego rodzaju eventy, konkursy czy loterie, w których użytkownicy mogą wziąć udział za pomocą Facebooka. Klikając na poszczególne działy lub, w określony przez organizatorów sposób, promując markę, klient otrzymuje nagrodę. Zwycięzcą jest także marka – przekazując informacje dotyczące konkursu czy wydarzenia, dowiadują się o nim osoby z naszego kręgu: rodzina, znajomi i inni użytkownicy – czyli potencjalni klienci. Innym chwytem marketingowym jest nawiązywanie do bieżących wydarzeń w sposób humorystyczny czy charakterystyczny dla danej firmy. Dzięki temu nie tylko jesteśmy na bieżąco, ale dostajemy też dodatkową dawkę humoru.

Istotnym udogodnieniem dla użytkowników jest możliwość kontaktu z firmą. Pracownicy szybko odpowiadają na pytania klientów, doradzają i pomagają rozwiązywać problemy. Najważniejszą rolą fan page’ów jest jednak promocja produktów. Facebookowi fani jako pierwsi zapoznają się z nowościami i promocjami wprowadzanymi przez firmę. Zdarza się nawet, że mają oni możliwość przetestowania ulepszonych produkt.
Często marki starają się przywiązać do siebie użytkowników, pozwalając im na wybór nowego opakowania, smaku czy wyglądu produktu, który dopiero wejdzie na rynek. Zwykle odbywa się to poprzez udział w specjalnie przygotowanej ankiecie – drugą możliwością jest pozostawianie przez klientów swoich opinii w komentarzach. W ten sposób firma nie tylko promuje daną markę, lecz również poprawia wizerunek, pokazując, że liczy się ze zdaniem konsumentów.

Źródło: http://www.internetstandard.pl/news/369340/Polskie.fanpage.na.Facebooku.Fanpage.Trends.marzec.2011.r.html

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s