Dziesięć skutecznych technik perswazji (2)

Druga część artykułu o zasadach perswazji. Prezentujemy techniki od 6 do 10.

  1. Iteracja i kontekst

Iteracja w tym wypadku oznacza wielokrotne powtarzanie wybranego czasownika w tekście. Użycie tej metody, wraz z umiejscowieniem danego wyrazu w odpowiednim kontekście, również może zwiększyć siłę perswazji. Jest to kolejny sposób na przywoływanie pożądanych obrazów i skojarzeń w umyśle odbiorcy.

  1. Społeczna więź

Delikatna, jakby przypadkowa sugestia, że inni ludzie zdecydowali się skorzystać z danej usługi, także wpływa na podświadomość. Użycie takich słów jak: „jeszcze”, ”Ty” czy „już” sprawia wrażenie, że dotychczas wiele osób wybrało dany produkt. Wywołuje to w odbiorcy poczucie, że on też powinien skorzystać z oferty – tak, jak zrobili to inni.

  1. Fakty i dedukcja

Kolejny sposób może się wydać dość przewrotny. Chodzi w nim o to, abyśmy w naszym tekście wykorzystywali… fakty. Nie jest to jednak tak proste, jak się wydaje – musimy bowiem ułożyć je w taki sposób, aby odbiorca sam, choć w rzeczywistości po naszych śladach, doszedł do wniosku, że powinien skorzystać z przedstawianej mu oferty. Metoda nie należy do łatwych, jeśli jednak nam się powiedzie, będzie to strzał w dziesiątkę.

  1. Trafne pytania

Istnieją jednak osoby, które przy podejmowaniu decyzji nie dają się przekonać argumentami z zewnątrz. Tacy ludzie opierają się przede wszystkim na swoich własnych przemyśleniach. Jednak bez obaw – ta metoda jakby została stworzona dla tego typu odbiorcy. Polega ona na naprowadzeniu go na właściwy trop poprzez zadawanie mu pytań. Jeżeli dobierzemy je prawidłowo, będzie to doskonały sposób na nakierowanie klienta na wybrany przez nas tor.

  1. Odpowiednia kolejność

Uważajmy na kolejność słów w naszym tekście. Ta jedynie z pozoru mało ważna kwestia może zaważyć na odbiorze artykułu. Umiejscowienie słów czasem wpływa na ich rozumienie przez czytelnika – kolejne wyrazy łączy on podświadomie z poprzedzającymi je zdaniami, a nawet z tytułem.

Źródło: http://www.jakub-wozniak.pl/jak-niewidzialnie-wplywac-na-ludzi-10-technik-subtelnej-perswazji/

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s