Dziesięć skutecznych technik perswazji (1)

Dzięki zastosowaniu się do poniższych rad, będziecie mogli niepostrzeżenie wpłynąć na podświadomość odbiorcy i skłonić go do postąpienia według waszego zamysłu.

  1. Czas

Używanie w tekście czasu teraźniejszego i przyszłego to celowy zabieg perswazyjny. Opisując zdarzenia, jakby działy się w teraźniejszości, stawiamy się w pozycji podmiotu. Natomiast używając konstrukcji charakterystycznych dla czasu przyszłego, wydajemy się biernymi obserwatorami samych siebie. Oglądanie pozytywnych wydarzeń z boku sprawia, że nasz czytelnik zaczyna odczuwać chęć znalezienia się w opisywanym przez nas miejscu i sytuacji, od czego już tylko krok do konkretnych działań.

  1. Umiejscowienie

Badania wykazały, że lewą stronę kojarzymy zwykle z przeszłością, a prawą z przyszłością. Eksperymenty potwierdzają te wyniki – ludzie lepiej oceniają towary, których wcześniejsza data produkcji określa ich wysoką jakość (jak np. wina, meble), gdy znajdują się one po ich lewej stronie. Natomiast kremy odmładzające czy produkty nowoczesne, innowacyjne, postrzegane są lepiej, kiedy umiejscowi się je na prawo od odbiorcy.

  1. Historia

Opowiedziana historia przemawia do ludzi lepiej niż tradycyjna reklama. Czasowniki akcji sprawiają, że łatwiej utożsamiać się odbiorcy z bohaterami, a opisywane wydarzenia stają się na tyle wyraziste, że zaczyna on przeżywać je z większą intensywnością. Nic nie jest bardziej przekonujące niż autentyczna (lub wyglądająca na autentyczną) opowieść drugiego człowieka.

  1. Cytaty

Używanie cytatów nie tylko urozmaica tekst, ale także przemawia do odbiorcy. Poza tym, czytając, często nie zwraca się uwagi na znaki interpunkcyjne – cudzysłów może wtedy umknąć percepcji. Za to cytowany fragment zwykle odbierany jest jako adresowany bezpośrednio do czytającego. Dzięki temu przekaz staje się dużo bardziej skuteczny.

  1. Liczby

Dzięki odpowiedniemu zastosowaniu liczby pojedynczej i mnogiej w tekstach, jesteśmy w stanie osiągnąć znacznie lepsze efekty, niż mogłoby się wydawać. Podczas lektury ludzki mózg wytwarza konkretne obrazy. Taka projekcja może być bardzo sugestywna, np. w sformułowaniach: „W przypadku problemu – zadzwoń do nas”, czy „Nasz masaż – wiele przyjemności”.

cdn.

Źródło: http://www.jakub-wozniak.pl/jak-niewidzialnie-wplywac-na-ludzi-10-technik-subtelnej-perswazji/

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s