Blog firmowy pomoże zyskać klientów

Prowadzenie bloga firmowego jest tanią i skuteczną metodą pozyskania klientów. Jeśli mamy ograniczony budżet i trochę cierpliwości, jest to bardzo dobry sposób na reklamę. Oprócz zaplecza merytorycznego, które prowadząc firmę na pewno mamy, niezbędna jest kreatywność i systematyczność.
Co daje blog? Oto cztery ważne powody, dla których warto go prowadzić:

1. Pomaga zdobyć zaufanie klienta
To kluczowy elementem w budowaniu pozytywnych i trwałych relacji między firmą a klientami. Dzisiaj marketing to nie tylko dążenie do sprzedaży, ale także pozyskanie uwagi klienta na dłuższy czas. Każdy nowy wpis i interakcja z czytelnikami podtrzymuje relacje z obecnymi klientami oraz buduje wieź z nowymi odbiorcami.

2. Zwiększa pozycje w wyszukiwarkach internetowych
Obecnie większość ludzi szuka informacji w internecie za pomocą wyszukiwarek. Im więcej stron ma blog i im więcej w nim treści, tym większa szansa, że ktoś wpisze w wyszukiwarkę frazę, która skieruje go na naszą stronę. Większość wyszukiwarek jest tak zoptymalizowana, że częściej wyświetla strony, na których regularnie pojawia się nowa treść.

3. Jest skutecznym narzędziem komunikacji
Blog to miejsce wymiany zdań o oferowanych produktach czy usługach. Pozytywne opinie oddziałują na użytkowników niezdecydowanych, pomagając podjąć decyzję o zakupie. Blog może być wykorzystywany jako narzędzie do informowania klientów o nowych produktach i promocjach oraz o zmianach w firmie.

4. Buduje autorytet
Prowadząc bloga firmowego, mamy niepowtarzalną okazję, aby zbudować wokół siebie wizerunek eksperta w naszej branży. Regularne i merytoryczne artykuły budują w oczach klientów, konkurentów oraz innych partnerów biznesowych nasz autorytet. Sprawia to, że coraz więcej osób z branży nas zna i liczy się z naszym zdaniem.

Prowadzenie bloga staje się nieodłączną częścią biznesu. Dla początkującego blogera najtrudniejsze jest wyszukiwanie dobrych tematów na artykuły. Jednak warto pamiętać, że im więcej i częściej zaczniemy publikować, tym szybciej zauważymy rezultaty. Bardzo dobrym sposobem jest prowadzenie bloga, który oferuje czytelnikom interesujące treści – jednocześnie odzwierciedlając politykę firmy.

Justyna Mazurek

Źródło: http://contweb.pl/blog/blogging/5-powodow-dla-ktorych-warto-miec-firmowego-bloga

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s