Klient ma zawsze rację?

W biznesie obowiązuje ważna zasada, która gwarantuje porozumienie na linii firma-klient. Reguła ta mówi, iż „klient ma zawsze rację”.

Nie oznacza to całkowitego podporządkowania się klientowi, braku własnego zdania czy przyjmowania bezkrytycznie wszystkich argumentów klienta. Chodzi przede wszystkim o to, aby w momencie kontaktu i rozmowy, klient poczuł, że przyjmujemy jego punkt widzenia i nie krytykujemy go. Ważne jest też, aby zauważać w wypowiedzi klienta pozytywne aspekty, które naprowadzą go na właściwe rozwiązanie. Klient przede wszystkim skupia się na sobie i własnych potrzebach, dlatego skrytykowanie go będzie skutkowało konfliktem lub nieujawnionym oporem wobec nas, co z pewnością utrudni porozumienie obu stron.

Zasada ta utwierdza klienta, że to on jest ważny, decyduje o wszystkim i ustala warunki. W rzeczywistości umowy, jakie zawierają obie strony są wynikiem porozumienia, które musi być dobre też dla firmy świadczącej usługi dla klienta.

Wiele zależy tak naprawdę od relacji łączących dwie strony. Jeśli relacje te będą przyjazne i niewymuszone – osoby będą współpracować nawet w trudnych warunkach biznesowych. Zaufanie to budulec, którego nie zastąpi nawet niższa oferta niesprawdzonej firmy.

Pozostaje zatem mieć dobre stosunki z klientem, gdyż można przez to zyskać miano zaufanego i rzetelnego przedsiębiorcy, który zna swoje możliwości i umie je wycenić.

Źródła: http://www.technikinlp.pl/perswazja-101.html

http://www.coffeedilemma.pl/5-klient-nie-zawsze-ma-racje

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s