Perswazja i skuteczność na co dzień

Towarzyszą nam wszędzie: w pracy, w domu, na ulicy, w sklepie, podczas jazdy samochodem. Słyszymy je w radiu, oglądamy w telewizji, napotykamy w różnych czasopismach, internecie. O czym mowa?

Reklamy. Tworzą nasza codzienność, są najbardziej powszechnym sposobem komunikacji producentów ze swoimi klientami. Choć często zarzekamy się, że nie poddajemy się ich wpływom, one ciągle powstają. Nie zdajemy sobie sprawy, że ich działalność kieruje naszą podświadomością, nie tylko w kwestii kupienia konkretnego produktu, lecz także w zmianie obrazu naszego świata. Naukowcy z różnych instytutów (Uniwersytet Yale, Uniwersytet Św. Józefa w Filadelfii oraz czasopismo naukowe„Social Indicators Research”) wykazali, że oglądanie reklam promujących wyroby żywnościowe powodują spożywanie większych ilości jedzenia u dorosłych i dzieci. Prezentowany styl życia, opierający się na posiadaniu różnych ekskluzywnych przedmiotów, sprawia, że ludzie mają większe pragnienia i wymagania wobec rzeczywistości. Te potrzeby ciężko zaspokoić, łaknienie wzbogacania się o nowe rzeczy nie ustaje, ponieważ reklamy ciągle podpowiadają, czego jeszcze nie dostarczyliśmy sobie, by osiągnąć szczęście. Zmienia się postrzeganie własnego „ja” – reklamy propagują wieczną młodość, nieskazitelne piękno i wspaniałą kondycję. Dla wielu starość jest czymś przerażającym i za wszelką cenę chcą jej przeciwdziałać, zamiast przyjąć ją, jako kolejny etap życia.

Reklamy są skutecznym środkiem perswazji, jednak nie zawsze mają negatywne znaczenie. Z powodzeniem można je wykorzystywać w prowadzeniu swojej kampanii promującej usługi lub artykuły tworzone przez firmę. To świetny sposób zaprezentowania się większemu kręgowi odbiorców, zaistnieniu na rynku o podobnej ofercie, promowania się w kraju i za granicą. O czym należy pamiętać, przy ich tworzeniu?

Eksperci doradzają, by głównym celem w prowadzaniu kampanii marketingowej nie była chęć zwiększenia sprzedaży, a zbudowanie zaufania dla marki, dobre i rzetelne zapoznanie potencjalnych klientów z ofertą. To dążenia długoterminowe, jednak w nich kryje się skuteczność – pierwszym skojarzeniem klienta w przypadku pojawienia się potrzeby na dany produkt, będzie firma, która najlepiej się promowała, i która w jego odczuciu jest najbardziej kompetentna.

W oparciu o założone cele trzeba także dobrze zdefiniować potencjalnych konsumentów, by wiedzieć, jakie środki zastosować w reklamie. Warto wziąć pod uwagę, w jakim przedziale wiekowym są klienci, jakie posiadają zainteresowania i potrzeby, gdzie pracują, jak spędzają czas oraz z jakich mediów najczęściej korzystają, a także o jakiej porze dnia reklamy będą mieć najlepsze do nich dotarcie.

Znawcy marketingu podkreślają, że wypracowanie własnego stylu reklam jest najlepszym sposobem na przekonanie do siebie odbiorców. Bazowanie na znanych motywach może odnieść sukces, bo odwołuje się do dobrze przyswojonej wiedzy ludzi. Nadane im jednak własnej, oryginalnej wizji sprawia, że reklamy wyróżniają się na tle pozostałych i zapadają lepiej w pamięć jako określona marka. Obalony zostaje także mit, że stosowanie dowcipów, zabawnych fabuł w promocji, jest bardziej przemawiające. Owszem, wywołuje rozbawienie i może spowodować, że reklama zostanie zauważana. Niestety istnieje ryzyko, że to ona zostanie zapamiętana, a nie przedstawiane produkty.

Marta Milczarek

Źródła: [dostęp: 15.12.2014]

http://www.biznesklaster.pl/company/article/123-rodzaje-reklamy-i-elementy-wpywajace-na-jej-skutecznosc/,

http://odkrywcy.pl/kat,111396,title,Jak-reklama-dziala-na-czlowieka,wid,15713272,wiadomosc.html?smg4sticaid=613fbb

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s