Newsletter i biuletyn pod kontrolą – audyt komunikacji wewnętrznej

Jednym z istotniejszych elementów rozwoju firmy, umożliwiającym poprawę komunikacji wewnętrznej, jest audyt. Dlaczego jest on tak ważny?

Najważniejszym celem audytu komunikacji wewnętrznej, wykorzystującej narzędzia, takie jak newsletter czy biuletyn informacyjny, jest zbadanie aktualnego poziomu jakości, zainteresowania i zadowolenia z przepływu informacji w firmie oraz wskazanie zapotrzebowania czy zmian w tych aspektach. Audyt pozwala porównać wyobrażenia kadry zarządzającej o zaangażowaniu pracowników w realizację założeń przedsiębiorstwa ze stanem faktycznym, a także ich opinii o jego polityce i celach. Różnice, które pojawiają się podczas takiej weryfikacji, umożliwiają działania usprawniające te obszary, które tego wymagają.

Audyt newslettera czy biuletynu custom publishing pozwalają poznać ich mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia, wynikające z wykorzystywanych rozwiązań. Jest to możliwe, gdyż taki przegląd dostarcza nam rzetelnych informacji o organizacji komunikacji od wszystkich jej pracowników, począwszy od najniższego szczebla, kończąc na kadrze menedżerskiej. Istotnym aspektem przeprowadzenia audytu w firmie jest jasny sygnał ze strony zarządu o chęci wysłuchania opinii pracowników oraz otwartości na propozycje i zmiany. Takie wewnętrzną zainteresowanie komunikacją oraz chęć jej poprawy, jest bardzo motywująca dla pracowników i zwiększa ich zaangażowanie w życie firmy.

Powodzenie audytu zależy od kilku czynników. Po pierwsze, powinien być dobrze zaplanowany, ponieważ musi objąć wszystkich pracowników, każdy musi mieć możliwość wyrażenia własnej opinii. Nie powinien kolidować z ważnymi wydarzeniami w firmie czy okresem urlopowym. Należy wyraźnie określić jego cele i, ustalić, na jakie konkretne pytania ma odpowiadać. Ważnym elementem audytu jest kampania informacyjna. Powinna zacząć się przed badaniem i być prowadzona przez cały czas jego trwania, a także po zakończeniu, w celu opublikowania wyciągniętych wniosków oraz planowanych zmian. Ostatnim ważnym czynnikiem są, zmiany wprowadzone na podstawie audytu. Pracownicy widząc, że zaangażowanie przynosi pozytywne efekty, z chęcią wezmą udział w kolejnym badaniu.

Audyty komunikacji wewnętrznej pomogą nam poprawić jej działanie, a także zwiększyć zadowolenie pracowników z niej.

Wojciech Samborski

Źródło: http://hrstandard.pl/2013/03/28/czym-jest-audyt-komunikacji-wewnetrznej/

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s