Lokuj w public relations

Public relations to działania na rzecz kształtowania pozytywnego wizerunku firmy, na które składają się wizerunek i dobra reputacja przedsiębiorstwa.

Wizerunek jest wyobrażeniem o firmie wynikającym ze sposobu jej postrzegania. Postrzeganie odbywa się przez pryzmat podejmowanych działań firmy czy oferowanych produktów i usług. Specjaliści PR troszczą się o to, by wyrobione zdanie o firmie stawiało ją w korzystnym świetle. Pozytywny wizerunek firmy pociąga za sobą dobrą reputację. Umożliwia ona znalezienie pożądanego miejsca na konkurencyjnym rynku, a przede wszystkim minimalizuje ryzyko podważenia reputacji firmy przez media i inne organizacje.

Budowanie reputacji firm odbywa się w oparciu o ich własne działania na rzecz społeczeństwa czy stosunek do bieżących spraw. Im bardziej firma uczestniczy w rozwiązywaniu problemów społeczeństwa, tym lepiej postrzegana jest przez otoczenie i media.

Na ocenę firmy przez społeczeństwo wpływ mają takie elementy wizerunku, jak: nazwa firmy, logo, wiek, doświadczenie, tradycja, sytuacja finansowa, zasięg działania, misja i filozofia firmy, marketing czy zachowania pracowników. Nazwa firmy musi budzić szacunek i być przyjazna dla ucha (np. Apart), logo firmy powinno być łatwe do zapamiętania i pasujące do profilu firmy (np. Toyota czy PKO BP), doświadczenie – jak największe, (np. Swiss), tradycja – przekazywana z pokolenia na pokolenie (np. Grycan), sytuacja finansowa – nie wzbudzająca wątpliwości (np. Itaka), zasięg działania – obejmujący wiele krajów (np. ArcelorMittal), misja i filozofia firmy – prospołeczna (np. Procter&Gamble), marketing – mało agresywny (np. Wedel), a zachowania pracowników, szczególnie tych, którzy mają kontakt z klientami, po prostu wzorcowe (np. Qatar Airways).

Poszczególne części składowe wizerunku firmy tworzą tzw. subwizerunki, które wzięte razem wpływają na wizerunek organizacji jako całości. W dbaniu o całokształt wizerunku organizacji pomagają agencje PR.

Marta Szczygieł

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s