Komunikacja korporacyjna krwioobiegiem firmy

Komunikacja jest kluczowym elementem kultury korporacyjnej zakładającej ciągłą wymianę informacji na linii menedżerowie – pracownicy. Przepływ informacji między kadrą zarządzającą i pracownikami przynosi firmie wymierne korzyści. Jakie to mogą być korzyści?

Po pierwsze, komunikacja korporacyjna ułatwia zrozumienie pracownikom strategii firmy i jej celów biznesowych. Po drugie, dobrze doinformowani pracownicy to zadowoleni pracownicy. Satysfakcja pracownika wpływa na jego zaangażowanie, a w konsekwencji zwiększa efektywność pracy. Po trzecie, w efekcie sprawnego systemu komunikacji w firmie pracownicy łatwiej się integrują i mogą utożsamiać się z pracodawcą. Identyfikowanie się pracowników z firmą wzmacnia pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa w oczach opinii publicznej.

Komunikacja korporacyjna przynosi firmie największe korzyści wtedy, kiedy skoordynujemy ze sobą komunikację wewnętrzną i zewnętrzną. Zachowanie spójności między nimi wzbudza zaufanie u pracowników w stosunku do kierownictwa. Przekaz informacji dla pracowników i klientów powinien być jednolity, bo tylko taki jest najskuteczniejszy i najbardziej wiarygodny.

Prowadzenie działań w zakresie komunikacji korporacyjnej ułatwiają konsultanci ds. PR, których zadaniem jest budowanie trwałych i długofalowych relacji z pracownikami i otoczeniem rynkowym. Współpraca agencji PR z firmami stwarza nowe możliwości. Wspólne działania pozwolą rozpoznać i zdiagnozować szkodliwe dla firmy problemy komunikacyjne, wdrożyć nowy plan działania i w konsekwencji kontrolować wizerunek marki na rynku.

Komunikacja korporacyjna firmy należy do zadań, jakie często zleca się agencjom PR. W obszarze komunikacji wewnętrznej konsultanci ds. PR zajmują się tworzeniem programów szkoleniowych i integracyjnych, a także opracowywaniem publikacji wewnętrznych. Natomiast w zakres komunikacji zewnętrznej wchodzi głównie pośrednictwo między firmą a środkami przekazu.

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s