Zdjęcia – zrób to sam

Zdjęcia to podstawa materiałów marketingowych, stron internetowych i innych elementów promujących firmę. Dobrze więc, by były one niepowtarzalne i wpisywały się w jej wizerunek.

Łatwo dostępne, tanie, a czasem nawet darmowe, o różnorodnej tematyce – to zalety zdjęć ze stocków, z których chętnie korzysta wiele przedsiębiorstw. Zalety, które po chwili namysłu okazują się ich największymi wadami. Powszechność tych zdjęć sprawia, że wykorzystać może je praktycznie każdy – w efekcie na stronach internetowych czy w kampaniach konkurencyjnych firm można zobaczyć te same zdjęcia, mimo że promują one różne produkty. To ogromny minus. Konsumenci nie będą kojarzyć takiej reklamy z określoną firmą – wysiłki, by stworzyć spójny wizerunek od razu z nią kojarzony, pójdą na marne. Klient w przyszłości, widząc gdzieś takie zdjęcie, nie będzie w stanie przypisać go do konkretnej spółki.

Rozwiązaniem tego typu problemów jest organizacja sesji zdjęciowej firmy, na co decyduje się coraz więcej przedsiębiorstw. Warto przekonać pracowników do wzięcia w niej udziału. Wymaga to więcej pracy, jest droższe, ale korzyści takiego rozwiązania są ogromne.

Zdjęcia pracowników można wykorzystać na stronie internetowej, wizytówkach czy w stopkach e-maili, mając pewność, że nie zobaczy się ich nigdzie indziej. Ciekawsze dla klienta będzie zamieszczenie obok numeru telefonu zdjęcia pracownika wyciągającego pomocną dłoń, z którym może kontaktować się w razie problemów zamiast czegoś typowego, np. zdjęcia koła ratunkowego, pochodzącego właśnie ze stocku. Prezentując w ten sposób osoby, z którymi klient potencjalnie będzie pracować, można zachęcić do podjęcia współpracy właśnie ze swoją firmą. Jest to dobry sposób na zwrócenie na siebie uwagi – korzystanie z takich fotografii nie jest jeszcze szczególnie popularne i na pewno pozwoli wyróżnić się wśród konkurencji.

Wykorzystanie zdjęć z sesji sprawi, że firma zyska na autentyczności, czego nie da się osiągnąć przy korzystaniu ze zdjęć kupionych. Organizacja własnej sesji pozwoli też stworzyć dokładnie takie zdjęcia, jakie są potrzebne – to kolejny istotny plus – bazy stocków są ogromne, ale nie ma w nich wszystkiego. Dobrze przemyślane fotografie wpiszą się idealnie w wizerunek firmy i pomogą utrwalić go wśród konsumentów.

Obrazy mają w sobie potencjał. Mogą być nośnikiem wielu informacji, budzić różne emocje. Właśnie dlatego warto odpowiednio wykorzystać ich możliwości i rozważyć organizację sesji zdjęciowej swojej firmy.

Katarzyna Połeć

Źródło: http://enzo.pl/2013/11/27/sesja-zdjeciowa-firmy-dlaczego-warto

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s