Marketing na okrągło

Social media, mailing, reklama w internecie, w radiu, w telewizji, marketing w wyszukiwarkach… Możliwości na dotarcie do klienta jest wiele, firmy wykorzystują każdą z nich. Okazuje się, że najbardziej efektywne jest skoordynowanie ich wszystkich, czyli – 360 Degree Marketing.

Marketing 360 stopni to zintegrowanie i skoordynowanie wszystkich działań marketingowych prowadzonych przez firmę w celu jak najskuteczniejszego dotarcia do klientów. To strategia, która bazuje na rosnącej liczbie narzędzi służących komunikacji. Otoczenie klienta materiałami marketingowymi z każdej strony pozwala sprawdzić, które z nich są najbardziej skuteczne, co umożliwia spotęgowanie ich efektywności.

Narzędzi, które mogą zostać wykorzystane w zintegrowanej komunikacji, jak inaczej określany jest marketing 360 stopni, jest wiele. Podstawowe z nich to:

  • tradycyjna reklama – reklama za pośrednictwem prasy, radia oraz telewizji;
  • reklama internetowa – może przybierać różną formę, są to m.in. banery reklamowe, sponsorowane linki wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google czy artykuły zamawiane przez marki w różnych serwisach lub na blogach;
  • direct Marketing – działania polegające na kierowaniu przekazu do konkretnego klienta. Bazują one przede wszystkim na e-mailach i rozmowach telefonicznych. W ich przypadku bardzo ważną kwestią jest obranie odpowiedniej grupy docelowej;
  • social media marketing – opiera się głównie na znanych serwisach społecznościowych, bardzo popularnych wśród użytkowników sieci. Rola mediów społecznościowych szybko rośnie, firmy przywiązują więc do niej dużą wagę – za ich pośrednictwem mogą w łatwy sposób wejść w interakcje z potencjalnym klientem.

Skoordynowanie wyżej wymienionych środków pozwoli zwiększyć efektywność kampanii prowadzonej przez firmę i osiągnąć założone cele. Jednocześnie jest ono ważnym elementem umożliwiającym tworzenie spójnego wizerunku firmy. Nacisk na poszczególne narzędzia powinien zostać dostosowany do tego, co firma chce osiągnąć za pośrednictwem danej kampanii i do jakiej grupy jest ona skierowana.

Katarzyna Połeć

Źródło: http://blog.ipresso.pl/2013/10/co-to-jest-360-degree-marketing/

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s