Segmentacja rynku zwiększy sprzedaż

Bez poznania odbiorcy, nawet dokładna znajomość oferowanych usług nie zagwarantuje sukcesu firmie. W takiej sytuacji pomoże nam segmentacja rynku.

Segmentacja jest to proces, którego celem jest dokonanie podziału rynku na możliwie jednorodne grupy obecnych lub potencjalnych klientów, o podobnych zapotrzebowaniach oraz dysponujących zbliżonymi budżetami.

Budując wizerunek marki tak, by odniosła sukces, należy na wstępie zdefiniować, w jaki segment rynku chcemy trafić. Żadna firma nie chce być kojarzona z niewłaściwą grupą docelową. Korzyści wynikające z dobrze dobranej grupy odbiorców widać najlepiej, patrząc na takie marki, jak Audi, Porsche czy Apple. Od dawna budują konkretny wizerunek produktów dla określonej grupy, co prowadzi do stałego wzrostu zainteresowania ich ofertą, gdyż spełnia ona oczekiwania potencjalnego konsumenta.

Przed wypuszczeniem nowego produktu należy sprawdzić, czy rzeczywiście będzie na niego zapotrzebowanie. Firmy posiadające większy kapitał, często zlecają badania w celu sprawdzenia opinii konsumentów o proponowanej nowości czy zmianie oraz zebraniu dokładnych oczekiwań.

Podstawą idealnego trafienia z produktem lub usługą w nasz segment jest ustalenie potrzeb konsumenta: czego dokładnie wymaga i oczekuje, jaką cenę jest w stanie zapłacić. Ważne jest, aby znać alternatywne rozwiązania klientów, unikalne cechy naszego produktu na tle konkurencji, dostosować język, przekaz oraz kanał komunikacji marketingowej do naszej grupy docelowej. Warto również stale badać trendy rynku, które pomogą optymalizować działania marketingowe.

Reasumując, trzeba pamiętać, iż nasz produkt nie jest dla wszystkich. By doprowadzić do sukcesu marketingowego, należy wpierw najdokładniej określić grupę docelową z wszystkimi jej aspektami, a następnie spojrzeć z jej perspektywy na to, czego oczekuje od idealnego produktu. Spełniając oczekiwania klienta i zapewniając mu korzyści, zapewniamy sobie stałą grupę docelową i wyższą pozycję naszej marki.

Wojciech Samborski

Źródło: http://www.premium-consulting.pl/blog/segmentacja-rynku-8-sposobow-na-trafienie-do-wlasciwej-grupy-docelowej/

 

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s