Jak urozmaicić i odświeżyć blog firmowy?

Uruchamiając bloga mamy wiele pomysłów na jego treść. Jednak z czasem kończą się tematy, a liczba naszych odbiorców składa się jedynie z pracowników firmy i ich rodzin. Jak temu zapobiec? Przedstawiam kilka wskazówek, które pomogą w znalezieniu tematów oraz urozmaiceniu przekazu blogu.

Mając gotowy pomysł na artykuł, pierwszym krokiem jest odpowiedzenie sobie na pytanie, czy dany temat jest naprawdę interesujący i chcielibyśmy sami o tym przeczytać. Jeśli uznamy, że jest ciekawy, to zaczynamy pisać. Po skończonej pracy warto się zastanowić nad tym, czy wyczerpuje ona temat i czy bylibyśmy zainteresowani przeczytaniem artykułu o przygotowanej przez nas zawartości merytorycznej, a zatem także jaka będzie jej przydatność dla klientów firmy.

Kiedy zabraknie nam pomysłów na kolejne wpisy, dobrymi inspiracjami są niecodzienne zachowania i działania klientów, które zwróciły naszą uwagę. Za pomocą mediów społecznościowych lub newslettera możemy zapytać się naszych odbiorców, o czym chcieliby przeczytać na naszym blogu. Podczas targów i konferencji lub wyjazdów służbowych można również uzyskać ciekawe pomysły na posty. Ważne jest wtedy, aby w takim poście wspomnieć o osobie, która podsunęła pomysł. Pokazujemy tym, iż nie przywłaszczamy sobie cudzych pomysłów, lecz gdy są dobre, publikujemy je.

Nasze wpisy powinny również rozwiązywać problemy klientów, pomagać im zdobywać nową wiedzę oraz informować o nowościach i trendach z branży. Dobrym pomysłem jest odpisywanie na najczęściej zadawane przez klientów pytania (tzw. FAQ), jak również rekomendowanie używanych przez nas narzędzi, produktów czy usług, które pomagają i ułatwiają nam pracę w firmie. Takie artykuły budują wizerunek eksperta i są cenione przez odbiorców.

Na naszym blogu nie powinno także zabraknąć wywiadów. Można je przeprowadzić ze stałymi klientami oraz takimi, dla których przygotowywaliśmy ofertę specjalną. Dobrze odebranymi rozmówcami będą blogerzy oraz eksperci z branży. Wywiady z pracownikami dotyczące zarówno spraw zawodowych, jak i prywatnych są cenione przez odbiorców i pokazują, iż firmę tworzą prawdziwy ludzie.

Publikacja raz na jakiś czas gościnnych artykułów napisanych przez osoby niezwiązane z naszą firmą, może pomóc nam wygenerować większy ruch na stronie. Dzieje się tak szczególnie, gdy autor jest osobą znaną i cenioną, a w dodatku poinformował np. poprzez kanały mediów społecznościowych o swojej publikacji na naszym blogu.

Dzięki tym paru wskazówkom nie powinniśmy już więcej mieć problemów ze znalezieniem tematu na wpisy. Nasz przekaz stanie się atrakcyjniejszy i przyciągnie większą liczbę czytelników.

 Wojciech Samborski

Źródło: http://blog.getresponse.pl/blog-w-malej-firmie-o-czym-pisac-zeby-ludzie-chcieli-go-czytac.html

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s