Obraz zamiast tysiąca słów

W jaki sposób poprawić skuteczność informacji prasowych o 45 proc.? Jak sprawić, by artykuł zyskał o 94 proc. odwiedzin więcej? To prostsze niż się wydaje – dodając do niego zdjęcia.

Korzyści płynących z umiejętnego wykorzystania grafiki jest więcej. Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl, 67 proc. konsumentów deklaruje, że jakość zdjęć oferowanego produktu jest dla nich bardzo istotna i ma wpływ na ostateczną decyzję o zakupie towaru. 54 proc. klientów sklepów internetowych twierdzi, że większą wagę przywiązuje do zdjęć niż do długich opisów, a dla 53 proc. respondentów są one istotniejsze nawet niż opinie i oceny kupujących.

Liczby mówią same za siebie – siła oddziaływania obrazów na czytelnika jest ogromna, zarówno w świecie wirtualnym, jak i na papierze. Grafika zawsze skupia uwagę, jest też łatwiejsza w odbiorze niż tekst. Artykuł, w którym znajdują się obrazy, nawet jeśli objętościowo przez nie dłuższy, zostanie przeczytany chętniej niż ten sam tekst nieopatrzony ilustracją.

Zdjęcia można wykorzystać na kilka różnych sposobów, w zależności od celu artykułu. Mogą zastąpić cały przekaz – w tej roli najlepiej sprawdzają się infografiki, które są łatwo przyswajane przez czytelników. Ich plusem jest też uniwersalność – mogą być treścią mailingu, artykułu czy drukowanej broszury. Grafika może też być uzupełnieniem treści, które są przekazane w tekście. W biuletynie wewnętrznym, w artykule o rozbudowie placówek firmy, można więc zamieścić zdjęcie prezentujące nowy oddział. Jeśli artykuł zawiera treści, w przypadku których zamieszczenie zdjęcia nie jest koniecznie, warto rozważyć użycie innych elementów graficznych. Neutralne motywy lub obrazy wykorzystane jako tło dla tekstu nie będą gryzły się z treścią przekazu, ale przyciągną uwagę czytelnika.

Grafika nie może być przypadkowa. Zdjęcia powinny mieć dobrą jakość – należy unikać tych nieostrych lub rozmazanych. Rozmiar zależy głównie od miejsca publikacji. Jeśli ilustracja ma zostać wydrukowana np. w biuletynie, dobrze, by jej rozdzielczość była jak największa. Jeśli jednak ma być umieszczona w mailingu czy na stronie internetowej, należy znaleźć złoty środek pomiędzy jakością zdjęcia a jego wagą. Mobilni internauci na pewno docenią szybko otwierające się strony o mniejszej wadze. Ostatnią, ale bardzo istotną kwestią, jest to, że zdjęcia muszą pochodzić z legalnego źródła. Internet obfituje w grafiki, które mogą posłużyć do zilustrowania niemal każdego artykułu, jednak nie wszystkie można wykorzystać. Pomocne będą więc internetowe bazy zdjęć.

Katarzyna Połeć

Źródło: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dlaczego-warto-umieszczac-grafiki-na-stronie-www

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s