Niech LinkedIn pracuje dla ciebie

LinkedIn to serwis społecznościowy stworzony w celu ułatwienia kontaktów zawodowych pomiędzy użytkownikami z całego świata. Dzięki kilku prostym rozwiązaniom pomoże on efektywnie promować firmę na rynku.

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Właśnie dlatego należy zadbać, by profil firmy prezentował się jak najlepiej. Oznacza to, że konto w serwisie powinno zawierać maksymalnie dużo istotnych informacji. Dobry opis to w tym przypadku podstawa. Warto uzupełnić każde pole, które proponuje serwis i dobrze dobrać słowa kluczowe. Te trzy elementy są wirtualną wizytówką, która, by być skuteczna, musi być jak najlepsza. Kolejna istotna kwestia to treści, jakie zobaczą użytkownicy po zagłębieniu się w profil firmy. Mogą to być referencje, publikacje czy produkty, nad którymi firma pracuje. Powinny one przybliżyć instytucję i jej osiągnięcia potencjalnym klientom. Dobrym posunięciem będzie umieszczenie w profilu odnośników, które przeniosą chętnych do pozostałych kanałów firmy w social media. Podstawową zasadą dobrego administrowania profilem jest aktualizowanie treści na bieżąco.

Serwis LinkedIn planuje upowszechnienie funkcji tworzenia postów, które będą dostępne dla każdego użytkownika serwisu. To daje kolejną okazję do promowania firmy. Tworząc artykuły, można przekazać klientowi wiele istotnych informacji, ale nie tylko. Jest to też szansa, by zaprezentować się jako fachowiec w danej dziedzinie. To dobry sposób, by pozytywnie zapaść klientowi w pamięć.

Grupy dyskusyjne to kolejny element, który pomoże zdobyć reputację i dlatego należy przywiązywać wagę do publikowanych wypowiedzi. Udzielając profesjonalnych porad lub włączając się w merytoryczne dyskusje, można zyskać opinię eksperta, która pomoże w zdobywaniu klientów. Grupy to także kopalnia informacji o grupie docelowej dla danego przedsiębiorstwa.

Wykorzystany w odpowiedni sposób LinkedIn stanie się świetną, bezpłatną reklamą firmy. Jeśli to nadal za mało, użytkownicy mogą skorzystać z opcji reklamy płatnej. Serwis oferuje reklamę ukierunkowaną, co oznacza, że korzystający z tej możliwości może określić m.in. branżę, do której ma być ona skierowana. W ten sposób łatwo można dotrzeć do wielu osób faktycznie zainteresowanych ofertą.

LinkedIn jest serwisem stosunkowo prostym w obsłudze, jednak na początku można popełnić kilka błędów. Dlatego wszystkie działania należy dobrze przemyśleć. To kanał, który ma w sobie ogromny potencjał, a wykorzystany profesjonalnie stanie się narzędziem promującym firmę i pozwalającym kreować jej wizerunek w social media.

Katarzyna Połeć

Źródło: http://blog.getresponse.pl/jak-wypromowac-swoja-firme-na-linkedin.html

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s