PRzede wszystkim wizerunek

Organizacja, otoczenie i relacje – te trzy na pozór odrębne elementy tworzą spójną całość. Co je łączy? Odpowiedź jest jedna – public relations.

Nazwa public relations wywodzi się z języka angielskiego i oznacza publiczne relacje, czyli innymi słowy kontakty, które podmiot publiczny nawiązuje z otoczeniem. Polskim odpowiednikiem PR jest nazwa pijar lub piar.

Do najważniejszych funkcji public relations należy przede wszystkim tworzenie jak najlepszego wizerunku oraz dbałość o przychylność i aprobatę wobec działań konkretnej osoby lub firmy przez otaczające ją środowisko. Warto tutaj zauważyć, że PR odgrywa dużą rolę w wielu dziedzinach, m.in. w marketingu, komunikacji społecznej i zarządzaniu. W związku z tym jego zadania mogą być bardzo różne. I tak: w marketingu głównym celem stosowania public relations jest kreowanie jak korzystnego wizerunku firmy, a także skuteczne rozpowszechnianie go w otoczeniu. Natomiast w komunikacji społecznej najważniejszy jest proces zarządzania informacją, w taki sposób, aby trafiała ona do jak najszerszego grona odbiorców i wywoływała pożądane reakcje, np. budziła zaufanie do danej firmy lub osoby publicznej. Najciekawsza jest jednak rola public relations w trzeciej dziedzinie, dziedzinie zarządzania, gdyż nieodzownie łączy się ze strategicznym myśleniem i działaniem w danej organizacji. To właśnie w tym wypadku największe znaczenie ma sprawna i efektywna komunikacja, która prowadzi do stabilnych i trwałych kontaktów w danej organizacji, jak i poza nią.

Public relations odgrywa w dzisiejszym świecie znaczącą rolę. Nie ulega wątpliwości, że tego typu działanie jest bardzo przydatne i korzysta z niego coraz szersze grono użytkowników. Szczególną zaletą PR-u jest to, że bardzo często wspiera on działania marketingu. Doświadczeni „pijarowcy” posiadają wiedzę, która umożliwia im tworzenie tekstów prasowych, współpracę z dziennikarzami, a także kreowanie pozytywnego wizerunku firmy w mediach, co jak wszyscy wiemy, w dzisiejszych czasach ma bardzo duże znaczenie.

Monika Bielec

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s