Lans w sieci

Pokoleniem lansu nazywamy ludzi, którzy nadmiernie przechwalają się własnym stanem posiadania. Zjawisko nie jest nowe – istniało do dawna jako sposób budowania własnego statusu społecznego.

Popularność Facebooka oraz Twittera zwiększyła skalę tego zjawiska. Dziś pokolenie show off wydaje się bardziej widoczne. W dobie internetu każdy ma swój kanał z własnym audytorium, któremu może prezentować, co chce: od udanych zakupów, przez przeczytaną książkę, po miejsca, które odwiedza. Zjawisko podsycają niektórzy celebryci, którzy prowadzą swoje profile w serwisach społecznościowych oraz media tradycyjne, emitujące takie programy, jak np. „Miłość na bogato” czy „Warsaw Shore”.

Natalia Hatarska, znana blogerka, postanowiła sprawdzić, jakie motywacje kierują tymi, którzy lansują się w sieci. W wyniku przeprowadzonych badań udało się wyodrębnić pięć segmentów.

Profesjonały
Segment ludzi, który traktuje media społecznościowe jako miejsce promocji zawodowej. Najczęściej są to ludzie pracujący w wolnych zawodach oraz firmy zakładające swoje profile na Facebooku bądź Twitterze celem wzmocnienia działań marketingowych.

Lanserzy alternatywni
Celem lanserów alternatywnych jest budowanie statusu nie na podstawie posiadanych rzeczy, ale na podstawie tego, jakimi są ludźmi. Publikują zapisy z miejsc, które odwiedzili, ze szkoleń, w których wzięli udział oraz nieszablonowych zachowań. Tego typu działania zahaczają o personal branding.

Beauty queens
Segment ludzi atrakcyjnych fizycznie. Charakterystyczna jest dla nich duża liczba zdjęć twarzy, włosów, paznokci. Do tej grupy częściej należą kobiety w wieku 20–30 lat oraz osoby, których status zawodowy zmusza do dbania o własny wygląd.

Million dollar babies
Grupa budująca swój status modnych i ekskluzywnych. Są to osoby idące za trendami, kupujące rzeczy znanych marek i naśladujące celebrytów.

Wannabes
Segment analogiczny do poprzedniego z tą różnicą, że należą do niego bardzo młode osoby o mniejszych zasobach finansowych, ale nadal mające potrzeby wyróżnić się na tle rówieśników liczbą posiadanych rzeczy oraz marek.

Czy w którejś z tych grup odnajdują Państwo siebie?

Marta Szczygieł

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s