Spersonalizowana komunikacja w internecie

Na czym polega personalizacja w komunikacji internetowej z klientem? Czy jest ona aż tak niezbędna do osiągnięcia pełnego sukcesu marketingowego? Jakie są jej największe zalety?

Obecnie w internecie panuje ogromna konkurencja pomiędzy firmami promującymi swoje usługi czy produkty. Klient ma bardzo szeroki wachlarz możliwości wyboru i zakupu produktu. Najważniejszym sposobem mającym więc przyciągnąć uwagę konsumenta jest spersonalizowanie kierowanego do niego przekazu.

Komunikaty dostosowane do konkretnego odbiorcy są coraz powszechniejszym zabiegiem stosowanym w komunikacji marketingowej. Treść jest dopasowywana, aby w pełni odpowiadała zainteresowaniom i cechom konsumenta. Przejawia się to w rodzaju reklam pokazywanych konkretnemu odbiorcy, treściach w mediach społecznościowych oraz rekomendacjach różnych produktów.

Podstawą personalizacji jest zebranie wiedzy o potrzebach grupy docelowej, jej aktywności i zainteresowaniach. Umożliwia to rozpoznanie klienta i dopasowanie do niego oferty, co wpływa znacząco na wzrost szansy na zakup. Jeśli internauta zostanie powitany na stronie swoim imieniem, podstrony, które zobaczy są dopasowane do jego branży i potrzeb oraz zależą od wcześniej wykonanych czynności (jak otwarcie maila czy kliknięcie z niego linku), może zmienić podejście do firmy.

Przykładów personalizacji jest wiele, np. klient odwiedzający stronę, wypełniając na niej formularz i zamawiając dany produkt lub subskrypcję newslettera, zostawia w systemie swoje dane. Na ich podstawie, przy każdym kolejnym odwiedzeniu sklepu, konsument będzie witamy po imieniu, a jego  aktywność na stronie monitorowana. Dzięki stałej obserwacji i zbieraniu danych o produktach, którymi się zainteresował lub zakupił, możliwe jest wyświetlanie propozycji zakupów najbardziej mu odpowiadających. Znając gust i potrzeby, możemy również zaoferować mu zniżki czy promocje, które trafią do niego.  Gromadzenie danych w tym przypadku jest dwuetapowe. Pierwszy to zebranie danych z formularza wypełnionego przez klienta, a drugi to ciągłe monitorowanie jego aktywności. Pozwala to systemowi tworzyć rozbudowane schematy cech, zainteresowań oraz naszych ruchów na stronie.

Personalizacja umożliwia poprowadzenie klienta przez stronę, pokazując mu to, co go najbardziej interesuje oraz wyświetlając oferty, które są dla niego „nie do odrzucenia”.

 Wojciech Samborski

Źródło: http://blog.ipresso.pl/2013/11/personalizacja-komunikacji-na-stronach-internetowych/

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s