Zmień monolog na dialog

Jednym z podstawowych elementów wpływających na rozwój każdej firmy lub przedsiębiorstwa jest komunikacja korporacyjna. Aby lepiej zrozumieć jej znaczenie, w pierwszej kolejności należy zastanowić się, czym ona jest, a także czemu służy.

Komunikacja korporacyjna to zagadnienie stosunkowo nowe, które pojawiło się wraz z potrzebą usprawnienia procesów komunikacyjnych w różnego typu organizacjach. Dobrze rozwinięta i zarządzana jest narzędziem, które pozwala na właściwy przepływ informacji między pracodawcą a pracownikami, jak również pomiędzy daną firmą a jej klientami. Zgodnie z tym podziałem możemy wyodrębnić jej dwa rodzaje: wewnętrzną, czyli dotyczącą osób pracujących w danej organizacji i zewnętrzną, czyli taką, która dba o relacje na linii firma a jej interesariusze.

W każdej dobrze prosperującej organizacji duży nacisk kładziony jest właśnie na komunikację pomiędzy zwierzchnikiem a pracownikami, a także na relacje i przepływ informacji w całym zespole. Taka forma współpracy umożliwia łatwiejszy dostęp do wiadomości, dzięki którym pracownik rozumie i z większą aprobatą przyjmuje zachodzące zmiany. Komunikacja wewnętrzna pozwala również ściślej określić i precyzować cele firmy. Dobrze poinformowani podwładni czują się docenieni i szanowani. Uświadamiają sobie, jak duże znaczenie ma ich praca, co bezpośrednio wpływa na zaangażowanie w wypełnianiu powierzonych zadań.

Równie wysoką wartość ma komunikacja zewnętrzna, dzięki której relacje pomiędzy firmą a jej interesariuszami są o wiele bardziej owocne. Pozwala ona na stałe przekazywanie rzetelnych danych, dzięki którym klient na bieżąco ma dostęp do potrzebnych mu informacji.

Niezależnie od tego podziału do podstawowych cech tak rozumianej komunikacji należą przejrzystość i spójność. Dzięki nim firma staje się jednorodną jednostką, która nie przekazuje sprzecznych i niezrozumiałych komunikatów, a tym samym zyskuje na wiarygodności.

O potrzebie budowania i ciągłego doskonalenia komunikacji korporacyjnej świadczy tworzenie w dużych organizacjach sektorów zajmujących się tego typu działaniami. Za sprawny i szybki przepływ informacji w firmie, a także za kształtowanie pozytywnego jej wizerunku odpowiedzialni są specjaliści od public relations. Dlatego to im powierzana jest odpowiedzialność za tak ważny element w firmie, jakim jest komunikacja.

Monika Bielec

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s