Facebookowy fanpage obowiązkiem?

Bardzo wiele firm zakłada swój fanpage na Facebooku. Celem jest promowanie własnej marki, jednak nie wszyscy korzystają przy tym z pomocy ekspertów. W takiej sytuacji należy zwrócić uwagę na kilka czynników, które pomogą nam uniknąć częstych błędów w komunikacji z konsumentem.

Podczas tworzenia i prowadzenia fanpage’a, jedną z najważniejszych rzeczy jest aktywność. Przejawia się ona w dodawaniu postów na swojej tablicy, pozyskiwaniu nowych fanów oraz w odpowiadaniu na komentarze użytkowników. Prowadząc w sposób profesjonalny swój fanpage, powinniśmy równocześnie uważać, aby nie przesadzać z tą aktywnością. Spamowanie, czyli nadaktywność, może zaszkodzić nam tak samo, jak jej brak.

Prowadzenie profilu powinno opierać się nie tylko na wiadomościach z zakresu mediów społecznościowych, ale również na wyczuciu i wiedzy o naszych fanach. Musimy wiedzieć, co ich interesuje. Dzięki temu najlepiej dopasujemy do nich wpisy. Należy łączyć treści reklamowe z treściami atrakcyjnymi pod względem rozrywkowym. Fanpage jest stroną dla fanów, więc za duża ilość treści czysto marketingowych będzie odpychać zarówno starego, jak i potencjalnie nowego czytelnika.

Kolejnym ważnym szczegółem jest, aby posty na stronie nie przedstawiały naszych opinii. Nie powinno się również pisać negatywnych komentarzy w odniesieniu do konkurencji. Pisząc na stronie, powinniśmy wykazywać się dyplomacją oraz brakiem krytyki w wypowiedziach.

Ostatnim istotnym czynnikiem w prowadzeniu fanpage’a jest działanie zgodne z regulaminem. FB może zablokować naszą stronę, jeśli nie przestrzega się zasad. Pracując ciężko nad nią i jej popularnością, szkoda by było stracić wszystko poprzez jeden niewłaściwy wpis. Jeśli więc mamy jakiekolwiek wątpliwości dotyczące naszego postu, należy je uprzednio sprawdzić w regulaminie.

Kiedy uznamy, że nasza wiedza i znajomość mediów społecznościowych jest za mała do tworzenia profesjonalnego fanpage’a lub nie mamy do tego odpowiednich ludzi w firmie, powinniśmy zlecić jego prowadzenie specjaliście. W dobie, gdy większość firm ma własny fanpage, ciężko jest się przebić z czymś nowym i oryginalnym. Jednak pamiętanie o tych kilku ważnych aspektach, pomoże nam zwiększyć liczbę fanów naszej strony oraz lepiej dobrać do niej treści.

Wojciech Samborski

Źródło: http://blog.friendlysocial.pl/fanpage-na-facebooku-jak-wypromowac-swoja-firme/

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s