Moda językowa w komunikacji

Język, którego używamy w komunikacji, podlega często modom. Raz bardziej popularne są jedne słowa, potem zupełnie inne. Z czego wynika moda językowa?
Najprostsza odpowiedź – z tego, z czego wynika moda w ogóle. Bardzo ciekawy tekst poświęcony modzie językowej możemy przeczytać na stronie agencji custom publishing Agape. Autorka pisze w nim, że moda językowa jest zjawiskiem naturalnym, ma swoją dynamikę rozwoju. Możemy mieć modę językowa wśród biznesmenów, młodzieży itp.
Moda ma też swoje źródło w nowych zjawiskach, nowych rzecach, które pojawiają się w naszym otoczeniu. Ich popularność może wpływać na pojawienie się słów, których nie było lub które były używane znacznie rzadziej.

Cały tekst można przeczytać tutaj:
http://www.agape.com.pl/custom_publishing/art350.php

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s