Nowe trendy w komunikacji wewnętrznej

Wraz z rozwojem technologii powinna zmieniać się strategia komunikacji wewnętrznej w firmie. Osoby za nią odpowiedzialne muszą zmierzyć się z nowymi wyzwaniami i zadbać o to, by nowe funkcje komunikacji wewnętrznej ułatwiły życie pracownikom.

Współcześni pracownicy chcą dzięki mediom społecznościowym komunikować się i współpracować z innymi w ramach swojej firmy. Chcą być traktowani jako równorzędni partnerzy w dyskusji.

Z badania przeprowadzonego w tym roku przez Microsoft wynika, że ponad połowa badanych (w ankiecie wzięło udział 9908 respondentów z 32 krajów) uważa, że narzędzia społecznościowe wpływają na wzrost ich produktywności. Z ankiety wynika też, iż w ponad 30 proc. firm nie docenia się ich wartości i ogranicza użycie.

Badania te można odczytywać jako sygnał dla specjalistów od komunikacji wewnętrznej wskazujący im nowe trendy. My wskażemy pięć najważniejszych, na jakich warto się skupić, wprowadzając zmiany. Po pierwsze należy wzmocnić głos pracowników w firmie i pokierować ich dialogiem. Oni także chcą brać czynny udział w osiąganiu celów organizacji i wspieraniu jej zadań. Drugi trend dotyczy systematycznej współpracy – pracownicy powinni mieć zapewnione odpowiednie struktury i narzędzia, by móc ją rozwijać. Po trzecie, należy docenić siłę mediów społecznościowych. Dla przyszłości tych mediów w komunikacji wewnętrznej ważne jest skupienie się na możliwościach, jakie mogą one dawać pracownikom oraz na sposobach usprawniania procesów w organizacji. Czwarty trend to zrezygnowanie z działu komunikacji wewnętrznej jako odrębnego działu. Specjaliści od komunikacji wewnętrznej powinni być obecni na wszystkich stopniach organizacji i wiedzieć, co się dzieje w różnych jej częściach. Na sam koniec należy zastosować jeszcze jedną innowację, a mianowicie zdefiniować na nowo kompetencje, które są niezbędne w zmieniającym się świecie biznesu.

Przyszłość dobrych stosunków wewnątrz firmy tkwi przede wszystkim w mediach społecznościowych. Choć skuteczne zarządzanie pracownikami poprzez te kanały wymaga sporo trudu, to wydaje się to konieczne, by jak najlepiej wspierać swoje organizacje, a nie być wyłącznie działem odpowiedzialnym za comiesięczny newsletter.

Źródło: http://komunikat.rrcc.pl/2013/08/dokad-zmierza-komunikacja-wewnetrzna/

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s