Zaakceptuj nawyki użytkowników Facebooka

Korzystanie z mediów społecznościowych rządzi się swoimi prawami, co oznacza, że to marki powinny dostosować się do użytkowników, a nie odwrotnie. Dlatego zanim opublikujemy post na Facebooku, przeczytajmy w jakich godzinach to zrobić.

Serwis Sotrender opracował raport, który pokazuje, w jakich godzinach marki publikują posty na firmowym Facebooku oraz jak wpływa to na aktywność użytkowników. Badanie przeprowadzono na ponad 160 tys. postów opublikowanych przez administratorów firmowych fanpage’ów w lipcu 2013 roku.

Obecnie większość osób zajmujących się prowadzeniem komercyjnych stron na Facebooku, pracuje w trybie zmianowym, by dostosować komunikacyjne nawyki do grupy docelowej. Z badania wynika, że najaktywniejsze działania przypadają na godziny od 9.00 do 17.00. Natomiast administratorzy najwięcej postów publikują w południe – począwszy od 11.00, na 15.00 skończywszy. Punkt kulminacyjny przypada na godzinę 20.00.

To, o której godzinie fani angażują się w komunikację z marką, uzależnione jest od wieku użytkowników, a także tego czy administrator konsekwentnie publikował wpisy o danych godzinach. Poza tym równie ważny jest rodzaj branży, jak i to, jakie przyzwyczajenia mają klienci. W innych godzinach komunikację prowadzą banki, w innych dotyczące macierzyństwa, a jeszcze w innych te na temat alkoholi.

Wniosek z przeprowadzonych badań jest jeden, ale za to niezmiernie ważny. Pamiętajmy, że jeżeli chcemy, aby nasz post wywołał dyskusję również kolejnego dnia, nie możemy publikować go zbyt wcześnie. Informacje dodane później, będą przez Facebook chętniej wyświetlane następnego ranka.

Źródło: http://blog.sotrender.com/pl/2013/08/godziny-publikowania/

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s