Mierniki efektywności kampanii reklamowej

Tworząc kampanię reklamową, chcemy by była ona skuteczna. Czy wiemy jednak jak zmierzyć jej efektySerwis Mediarun.pl przedstawił infografikę, która wprowadza nas w zbiór narzędzi, pomagających w obliczeniu efektywności kampanii reklamowej.

Skuteczność reklamy mierzy się dużą ilością wskaźników. Szczegółowa i dogłębna analiza pokaże czy pieniądze, które włożyliśmy w naszą w pracę, zostały dobrze zainwestowane. Pierwszym wskaźnikiem, od jakiego zaczynamy nasz pomiar, jest CPM (cost per mille). To wskaźnik, który pokaże nam, ile płacimy za 1000 wyświetleń. Samo zobaczenie reklamy przez odbiorcę to dla nas jednak za mało. Ważne, by internauta kliknął na naszą reklamę, co jest równoznaczne z wejściem na stronę internetową. Koszt za pojedyncze kliknięcie określa wskaźnik CPC (cost per click). Ważne, by w tym momencie zmierzyć, jaki jest procent osób, które zobaczyły reklamę oraz kliknęły w nią – to zadania dla CTR (click through rate). Następnie, dzięki wskaźnikowi CR (conversion rate), możemy zmierzyć odsetek liczby internautów, którzy po przejściu na stronę, dokonali pożądanej przez nas aktywności. Chodzi np. o złożenie zamówienia, zapisanie się do newslettera, udział w ankiecie.

Po skierowaniu internauty na naszą stronę internetową możemy realnie ocenić efektywność kampanii. Należy rozpocząć od bounce rate, czyli tzw. wskaźnika odrzuceń, który określa odsetek osób, które dzięki reklamie trafiają na naszą stronę, ale nie dokonują żadnej interakcji. Następnie mamy do czynienia z wskaźnikami, które wyliczają koszt osiągnięcia celu. Są to:

  • CPA (cost per action) – koszt wykonania konkretnej akcji na stronie,
  • CPL (cost per lead) – koszt pozyskania danych kontaktowych potencjalnego klienta,
  • CPS (cost per sale) lub CPO (cost per order) – koszt nakłonienia klienta do dokonania transakcji.

Oczywiście nie wszystkie z wymienionych wskaźników musimy wykonywać równocześnie. Cel naszej kampanii reklamowej będziemy więc mierzyć współczynnikiem konwersji, jak i jednym ze wskaźników kosztowych. Graficzne przedstawienie opisanego procesu prezentuje infografika poniżej.

Jak mierzyć efektywność kampanii reklamowej - infografika

Źródło: http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/internet,jak-mierzyc-efektywnosc-kampanii-reklamowej-infografika,44475,2,1,1.html#sthash.kXJrG0hq.dpuf

 

 

 

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s