Jak komunikować się z pokoleniem Y?

Młodzi, którzy znajdują się na rynku pracy, są trudnym wyzwaniem dla właścicieli firm. Mają inne wymagania i oczekiwania związane z zarządzaniem w miejscu pracy. Czy warto dla nich zmienić politykę firmy?
Młodzi ludzie, urodzeni w latach 1980–2000, nazywani są przez wielu pokoleniem Y. Mówi się o nich, że są generacją klapek, które mają być symbolem niechęci do korporacyjnego dress-code’u i iPhone’ów, które oznaczają styl komunikacji, gdzie obowiązuje ciągle podłączenie do internetu (w tym mediów społecznościowych).

Problemem dla potencjalnych pracodawców może być obawa o brak lojalności ze strony pracowników z pokolenia Y oraz wysokie roszczenia finansowe. Zaletami są natomiast: wielozadaniowość, znajomość najnowszych technologii czy duża ilość znajomych dzięki mediom społecznościowym, co można to wykorzystać w biznesie). Poza tym są oni nastawieni na ciągły rozwój i chętnie podejmują wyzwania.

Pokolenie Y będzie wkrótce stanowić większość wśród aktywnych osób na rynku pracy. Jak się z nimi komunikować? Po pierwsze, do komunikacji w firmie warto wprowadzić media społecznościowe. Firmowa strona na Facebook’u, intranet 2.0 czy korporacyjne filmy na YouTube stają się coraz częściej normą, a pokolenie Y traktuje je jako standard, a nie innowację. Po drugie, należy wykorzystywać siłę smartfonów. Osoby, które pracują poza firmą, mogą szybko odbierać e-maile i reagować na to, co aktualnie dzieje się w pracy.

O co jeszcze należy zadbać? Pokolenie Y wyrosło na krótkich wiadomościach tekstowych i kilkuzdaniowych newsach w internecie – należy więc przekazywać krótkie i zwięzłe polecenia. Warto też nastawić się na zadaniowy charakter pracy. Nie każmy siedzieć pracownikom od 8 do 16 – dajmy im zadanie do wykonania, konkretny termin i oczekujmy efektów. Można też zastosować 40-godzinny tydzień pracy bez przymusu przychodzenia do firmy w konkretnych godzinach. Alternatywą jest też praca zdalna.

Pokolenie Y jest bardzo dynamiczne i skłonne do zmian – również pracodawcy. Warto być czujnym na sygnały dochodzące od młodych pracowników, bo brak otwarcia na tę generację może spowodować, że firmy stracą tych pracowników.

Źródło: http://komunikat.rrcc.pl/2013/02/jak-komunikowac-sie-z-pokoleniem-y/

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s