W poszukiwaniu straconego sensu

Wiele osób już w młodym wieku czuje się wypalonym zawodowo. Zadania, które wykonują nie mają dla nich sensu i są jedynie pracą, który trzeba „odbębnić”, by móc utrzymać swoją rodzinę. Czy pracodawca jest w stanie to zmienić?Pracownicy często nie widzą głębszego sensu w wykonywanej przez siebie pracy. Efektem tego jest brak zaangażowania oraz spadek produktywności i obniżenie morale. Firmy, które chcą odnosić sukcesy, muszą zrobić wszystko, by ten problem rozwiązać.

Obecnie pracownicy nie chcą zaakceptować pustych słów i obietnic. Chcą za to naprawdę zrozumieć dokąd zmierzają ich firmy i czuć specjalny rodzaj więzi z miejscem, w którym pracują. Rozwiązaniem jest więc stworzenie takiego miejsca pracy, które daje poczucie sensu. Wymaga to nie tylko zapewnienia odpowiedzi na pytania: „co?” i „w jaki sposób?”, ale również na pytanie „dlaczego?”.

Słowo „misja firmy” powinna zostać zastąpiona słowem „ambicja”. Pracownicy będą bowiem pracować efektywniej, gdy poznają konkretne powody, dla których firma chce istnieć na rynku i konkurować z innymi. Jeżeli ta ambicja jest opisana w rzetelny i wiarygodny sposób, to na pewno będzie podziwiana i szanowna.

Firmy poprzez utworzenie swojego spisu „wartości”, pragną kształtować zachowania swoich pracowników w sposób prosty i zrozumiały. Jednak z pewnością każdy zna suchy i pozbawiony emocji korporacyjny żargon. Otóż kluczem do sukcesu jest pozbycie się go na rzecz dotarcia do ludzi poprzez uczucia. By tego dokonać powinno się określić zbiór tzw. uczuć wyższego rzędu, które wywodziłyby się z ambicji firmy.

Gdy pracownicy znajdą odpowiedź na pytanie „dlaczego?” i będą wiedzieć, w jaki sposób zbliżyć się do ambicji, uczuć i zachowań, które są oczekiwane w firmie, ich motywacja wzrośnie i będą lepiej realizować firmowe cele.

Źródło: http://komunikat.rrcc.pl/2013/04/w-poszukiwaniu-pracy-dajacej-poczucie-sensu/#more-4356.

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s