Pracownik a spotkania zarządzające

Zastanawialiście się kiedyś jak zaabsorbować pracownika nieciekawym spotkaniem i jak zaangażować go do uczestniczenia w nim? Wbrew pozorom proste rozwiązania mogą okazać się tutaj najbardziej skuteczne.W wielu korporacjach raz na jakiś czas zdarzają się spotkania zarządzające, na których część lub wszyscy pracownicy spotykają się z dyrektorami i prezesami. Dyskutuje się na nich o przyszłości i strategii firmy. Ryan Williams w opublikowanym przez siebie artykule „4 ways to engage employees in your town hall”, który ukazał się na stronie Regan.com, twierdzi, że pracownicy mówią mu, że naprawdę chcą poznać i zrozumieć strategię firmy i wpływ, jaki może ona mieć na biznes. Po prostu nie wierzą, że buduję się ją na spotkaniach z liderem.

Jak zmienić ich postrzeganie takich spotkań? Chodzi na pewno o zwiększenie zasięgu komunikacji i stworzenie bardziej angażującej prezentacji oraz dialogu między pracownikami a przywódcami. Niewielu pracowników jest jednak w stanie zaryzykować swoją sytuację w firmie, by zadać głównemu szefowi trudne pytanie. By zmniejszyć to ryzyko oraz obniżyć poczucie barier pomiędzy pracownikami a zarządzającymi, warto skupić się na czterech punktach, o jakich pisze Ryan Williams.

Po pierwsze warto wystosować specjalne ankiety dla pracowników, w których zapytamy o to, o co oni chcieliby zapytać zarząd. Ankieta umożliwia zadanie anonimowych pytań, co usuwa społeczne i polityczne przeszkody stojące na drodze do uczestnictwa. Po drugie nie należy organizować takich spotkań spontanicznie. Powinno się o nich poinformować pracowników z dużym wyprzedzeniem.

Po trzecie – dobrym pomysłem jest wykorzystywanie wywiadów, e-maili, forów internetowych czy pytań w formie audiowizualnej (wybierzmy to, co jest bardziej wygodne dla pracowników). Wystarczy zapewnić im możliwość zadawania pytań za pomocą tych środków, by poprzez komfort, zwiększyć ich zaangażowanie.

Po czwarte, nie mniej ważne, należy z wyprzedzeniem przedstawić pracownikom treść spotkania. Większość osób – zwłaszcza inżynierowie, prawnicy czy lekarze – woli przygotować się do tego, co ich czeka.

Pamiętajmy, że rolą specjalisty od komunikacji jest bycie osobą, która wspiera szefów w zarządzaniu, a pracowników w angażowaniu się w sprawy organizacji.

Źródło: http://komunikat.rrcc.pl/2013/05/jak-zaangazowac-pracownikow-podczas-spotkan-z-zarzadzajacymi.

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s